söndag 6 mars 2016

Varning! Att leva i en harmonisk miljö är ingen trend.

För flera år sen kom det till Sverige en konst med sina regler som vi skulle använda oss av för att leva och jobba i harmoni med energin runtomkring oss.. Det hette Feng Shui. Många började att ändra på sina hus, utvändigt och invändigt.. Reglerna kändes så klara och motsvarande vår intuition.. Att flytta på en möbel, att lägga till en färg i en hörna, ett nytt ornament i trädgården etcetera. Men - tog all entusiasm slut, kan det vara ett exempel på hur människan jagar nya trender som kommer och går.. 

Varningen vill påpeka att människan måste följa Naturens lagar och få hjälp av dem.. Harmonin runtomkring en påverkar ständigt många delar av livet.. Och det spelar inte någon roll om konsten heter Feng Shui, Vasthu Sastra, Dowsing eller att lyssna på vår inre röst. 

Undersök regelbundet era hem och arbetsplatser och ni kommer att märka en del fel i inredningen.. Om det inte känns rätt, ändra på det. 

Lycka till!

3 kommentarer:

  1. Jag kom i kontakt med Feng Shui och har provat att tillämpa en del i min verksamhet. Det blev ommöblering och en del i annonseringen. Det finns nog mer att göra men jag kan tänka mig lite hjälp på traven. Det är lätt att bli hemmablind. Kan jag boka en konsultation?

    SvaraRadera